Previous
piątek, 19 kwi 2024r.

Zajęcia wyrównawcze dla studentów specjalności zamawianych

Realizacja zajęć wyrównawczych z matematyki i fizyki - zakończona

Zgodnie z ofertą kształcenia zamawianego w PWSZ w Chełmie, realizowaną w ramach projektu systemowego pn. „Zamawianie kształcenia na kierunkach technicznych, matematycznych i przyrodniczych – pilotaż”, zajęcia wyrównawcze z matematyki dla studentów I roku specjalności informatycznej na kierunku Matematyka oraz z matematyki i fizyki na specjalnościach technologia maszyn oraz informatyka w systemach produkcyjnych na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn odbywały się w II semestrze studiów, tj. od stycznia do czerwca 2009r. Łącznie uczestniczyło w nich blisko 60 osób – studentów specjalności zamawianych (w trzech grupach po 20 osób). Zrealizowano w sumie: 120 godzin zajęć wyrównawczych z matematyki na kierunku Matematyka, 60 godzin zajęć wyrównawczych z matematyki na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn oraz 60 godzin zajęć wyrównawczych z fizyki na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn. Zajęcia odbywały się w budynkach Instytutów Matematyki i Informatyki oraz Nauk Technicznych PWSZ w Chełmie, wg harmonogramów miesięcznych, opracowywanych przez wykładowców i Dziekanaty Instytutów. Z uwagi na założoną w programie dużą intensywność zajęć (realizacja w ciągu jednego semestru), spotkania odbywały zwykle się 2 i 3 razy w tygodniu w cyklach dwu - i czterogodzinnych. Zgodnie z założonym programem, monitoring zajęć prowadzony był na bieżąco, za pomocą list obecności. Ewaluacja kursów odbywała się periodycznie - za pomocą testów sprawdzających (raz na miesiąc na matematyce oraz raz na dwa miesiące na fizyce). W miesiącu kwietniu przeprowadzono również anonimową ankietę ewaluacyjną wśród studentów, badającą stopień zadowolenia z uczestnictwa w zajęciach wyrównawczych. Przeważająca większość studentów (blisko 90%) bardzo pozytywnie oceniła zarówno poziom , przydatność, jak i metodykę prowadzonych kursów.

Projekt systemowy "Zamawianie kształcenia na kierunkach technicznych, matematycznych i przyrodniczych - pilotaż" - Priorytet IV POKL "Szkolnictwo wyższe i nauka", Działanie 4.1 "Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy", Poddziałanie 4.1.2 "Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy".