Doradztwo zawodowe
W ramach projektu Uczelnia oferuje studentom kierunków/specjalności zamawianych wparcie zawodowe w formie wykładów i warsztatów, prowadzonych m.in. przez profesjonalnych doradców zawodowych. Zadanie prowadzone jest w ramach Akademickiego Biura Karier Żak. Od 25 listopada do 17 grudnia 2009r. zrealizowano łącznie 24 godziny warsztatów, obejmujących 3 bloki tematyczne. Studenci nabyli umiejętności w zakresie kreowania własnego wizerunku podczas rozmowy kwalifikacyjnej, uczestniczyli w symulacji procesu rekrutacyjnego. Oprócz warsztatów przeprowadzono również wykłady wspierające rozwój zawodowy i przedsiębiorczość studentów. Łącznie odbyły się 4 spotkania ze studentami. Zajęcia prowadzili profesjonalni doradcy zawodowi. Na potrzeby działania zakupiony został program doradczy – Indywidualny Planer Kariery (z licencją wielostanowiskową), który został zainstalowany w jednej z pracowni komputerowych PWSZ w Chełmie i na bieżąco udostępniany jest studentom, podczas spotkań indywidualnych i grupowych. Zakupiono ponadto pakiet podręczników w przedmiotowym zakresie (56 pozycji), dostępnych w uczelnianej bibliotece.
ZREALIZOWANE ZAJĘCIA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
W ramach Akademickiego Biura Karier ŻAK w miesiącach luty-maj 2010 przeprowadzono wsparcie zawodowe w postaci wykładów aktywizujących oraz ćwiczeń indywidualnych dla studentów trzech specjalności zamawianych na kierunkach Matematyka oraz Mechanika i Budowa Maszyn. Zajęcia prowadzili profesjonalni doradcy zawodowi oraz pracownicy PWSZ w Chełmie. Tematyka spotkań dotyczyła m.in. prawa pracy, funduszy strukturalnych, wniosków aplikacyjnych, prowadzenia działaności gospodarczej oraz przedsiębiorczości.
Projekt systemowy "Zamawianie kształcenia na kierunkach technicznych, matematycznych i przyrodniczych - pilotaż" - Priorytet IV POKL "Szkolnictwo wyższe i nauka", Działanie 4.1 "Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy", Poddziałanie 4.1.2 "Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy".