Previous

Kanclerz

ul. Pocztowa 54, 22-100 Chełm, tel. (82) 565 54 11

Kanclerz zarządza mieniem i gospodarką Uczelni w zakresie zwykłego zarządu oraz sprawuje nadzór nad podległymi mu jednostkami administracyjnymi Uczelni.

Obowiązki Kanclerza PWSZ w Chełmie sprawuje mgr Marian Różański.

Kanclerz sprawuje bezpośredni nadzór nad:

  • Sekretariatem Kanclerza
  • Działem Kwestury
  • Działem Zaopatrzenia i Gospodarki Materiałowej
  • Działem Zamówień Publicznych
  • Biurem Wniosków i Projektów
  • Administratorami Obiektów
  • Samodzielnym stanowiskiem ds. BHP i p.poż.

Kompetencje i obowiązki Kanclerza określa ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo
o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.), Statut oraz Regulamin Organizacyjny PWSZ w Chełmie.

Do obowiązków i kompetencji Kanclerza należy m.in.:

  • nadzór i uczestnictwo w przygotowaniach wewnętrznych aktów prawnych związanych z administracją i gospodarką Uczelni,
  • koordynacja prac związanych z rozwojem bazy materialnej Uczelni,
  • nadzór nad opracowywaniem planów rzeczowo-finansowych Uczelni oraz gospodarką finansowo-księgową Uczelni,
  • nadzór oraz koordynacja działań w zakresie przygotowywania wniosków oraz realizacji projektów współfinansowanych z funduszy UE,
  • analiza celowości wydatkowania środków z funduszy na działalność administracji
    i przedkładanie Rektorowi wniosków w tym zakresie,
  • sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie ochrony mienia i racjonalnej gospodarki składnikami majątkowymi, nieprzydzielonymi Instytutom,
  • sprawowanie nadzoru w zakresie prawidłowego stosowanie ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o zamówieniach publicznych,
  • sprawowanie nadzoru w zakresie realizacji prac inwestycyjnych i remontowych,
  • nadzór i odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwo p. poż. Uczelni,
  • wnioskowanie w zakresie racjonalnego wykorzystania środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • wydawanie zarządzeń z zakresu zagadnień administracyjno-gospodarczych,
  • wnioskowanie do Rektora Uczelni w zakresie polityki kadrowej, płacowej, zatrudnienia oraz zakresów czynności pracowników pionu, kierowników administracyjnych obiektów Uczelni oraz pracowników obsługi technicznej obiektów.

 

Sekretariat Kanclerza

tel/fax (0-82) 562 10 16

Do zakresu działania Sekretariatu Kanclerza należy m.in.:
  • prowadzenie ewidencji majątku Uczelni, a w szczególności dokumentacji prawnej i technicznej obiektów Uczelni,
  • analizowanie stanu nieruchomości pod przyszłe zamierzenia inwestycyjne,
  • finansowa i merytoryczna kontrola właściwej realizacji umów zawieranych przez Uczelnię oraz rozliczanie rachunków za media i opłaty eksploatacyjne,
  • opracowywanie specyfikacji na zakup materiałów biurowych oraz prowadzenie magazynu materiałów biurowych,
  • wystawianie faktur,
  • prowadzenie spraw związanych z używaniem pieczęci i stempli,
  • przyjmowanie pism oraz opracowywanie i ewidencja korespondencji związanej z obsługą Kanclerza,
  • prowadzenie terminarza spraw, zebrań i spotkań Kanclerza,
  • współpraca przy przygotowywaniu uroczystości i innych wydarzeń związanych z funkcjonowaniem Uczelni.