Kanclerz
ul. Pocztowa 54, 22-100 Chełm, tel. (82) 565 54 11
Kanclerz zarządza mieniem i gospodarką Uczelni w zakresie zwykłego zarządu oraz sprawuje nadzór nad podległymi mu jednostkami administracyjnymi Uczelni.
Obowiązki Kanclerza PWSZ w Chełmie sprawuje mgr Marian Różański.
Kanclerz sprawuje bezpośredni nadzór nad:
- Sekretariatem Kanclerza
- Działem Kwestury
- Działem Zaopatrzenia i Gospodarki Materiałowej
- Działem Zamówień Publicznych
- Biurem Wniosków i Projektów
- Administratorami Obiektów
- Samodzielnym stanowiskiem ds. BHP i p.poż.
Kompetencje i obowiązki Kanclerza określa ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo
o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.), Statut oraz Regulamin Organizacyjny PWSZ w Chełmie.
Do obowiązków i kompetencji Kanclerza należy m.in.:
- nadzór i uczestnictwo w przygotowaniach wewnętrznych aktów prawnych związanych z administracją i gospodarką Uczelni,
- koordynacja prac związanych z rozwojem bazy materialnej Uczelni,
- nadzór nad opracowywaniem planów rzeczowo-finansowych Uczelni oraz gospodarką finansowo-księgową Uczelni,
- nadzór oraz koordynacja działań w zakresie przygotowywania wniosków oraz realizacji projektów współfinansowanych z funduszy UE,
- analiza celowości wydatkowania środków z funduszy na działalność administracji
i przedkładanie Rektorowi wniosków w tym zakresie, - sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie ochrony mienia i racjonalnej gospodarki składnikami majątkowymi, nieprzydzielonymi Instytutom,
- sprawowanie nadzoru w zakresie prawidłowego stosowanie ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o zamówieniach publicznych,
- sprawowanie nadzoru w zakresie realizacji prac inwestycyjnych i remontowych,
- nadzór i odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwo p. poż. Uczelni,
- wnioskowanie w zakresie racjonalnego wykorzystania środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- wydawanie zarządzeń z zakresu zagadnień administracyjno-gospodarczych,
- wnioskowanie do Rektora Uczelni w zakresie polityki kadrowej, płacowej, zatrudnienia oraz zakresów czynności pracowników pionu, kierowników administracyjnych obiektów Uczelni oraz pracowników obsługi technicznej obiektów.
Sekretariat Kanclerza
tel/fax (0-82) 562 10 16
Do zakresu działania Sekretariatu Kanclerza należy m.in.:- prowadzenie ewidencji majątku Uczelni, a w szczególności dokumentacji prawnej i technicznej obiektów Uczelni,
- analizowanie stanu nieruchomości pod przyszłe zamierzenia inwestycyjne,
- finansowa i merytoryczna kontrola właściwej realizacji umów zawieranych przez Uczelnię oraz rozliczanie rachunków za media i opłaty eksploatacyjne,
- opracowywanie specyfikacji na zakup materiałów biurowych oraz prowadzenie magazynu materiałów biurowych,
- wystawianie faktur,
- prowadzenie spraw związanych z używaniem pieczęci i stempli,
- przyjmowanie pism oraz opracowywanie i ewidencja korespondencji związanej z obsługą Kanclerza,
- prowadzenie terminarza spraw, zebrań i spotkań Kanclerza,
- współpraca przy przygotowywaniu uroczystości i innych wydarzeń związanych z funkcjonowaniem Uczelni.